Aktualności

Praca urzędu po 18 maja br.
18 maja 2020

Od 18 maja (poniedziałek) w Urzędzie Dzielnicy Praga-Północ będzie można załatwić  wszystkie sprawy, których obsługa była do tej pory zawieszona lub ograniczona po wprowadzeniu stanu epidemii. Przed wizytą w urzędzie należy telefonicznie zarezerwować wizytę. Apelujemy do mieszkańców, żeby nie przychodzili do urzędów bez pilnej potrzeby. Jeżeli sprawa nie jest terminowa – prosimy o załatwienie jej później.

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, Urząd Dzielnicy Praga-Północ od 18 maja br. uruchamia dodatkowe stanowiska, przy których będą realizowane zadania leżące w kompetencjach Wydziału Obsługi Mieszkańców (podatki i opłaty lokalne, dodatki mieszkaniowe, gospodarka odpadami, działalność gospodarcza, zezwolenia na alkohol, bon żłobkowy, alimenty, użytkowanie wieczyste, 500+, itp.). Realizowane są także sprawy związane z rejestracją pojazdów oraz wydawaniem prawa jazdy, istnieje też możliwość składania pism oraz wniosków. Zostały uruchomione także 3 stanowiska do obsługi spraw, które są już prowadzone przez Urząd. W ten sposób udostepniamy dla mieszkańców łącznie 9 stanowisk. 

 

Jak umówić się na wizytę w urzędzie?

Jeśli sprawa jest pilna i wymaga wizyty w urzędzie – umów się na konkretny dzień i godzinę telefonicznie (tel. 22 44 38 150) lub za pośrednictwem miejskiego systemu rezerwacji wizyt rezerwacje.um.warszawa.pl. Mieszkańcy wpuszczani są głównym wejściem do budynku UD przy ul. Kłopotowskiego 15, a następnie kierowani do wyznaczonego stanowiska, przy którym czeka pracownik urzędu. W trakcie wizyty można dokonywać opłat w kasie urzędu (tylko kartą) lub wykonać wcześniej przelew i zabrać potwierdzenie. 

Urząd pracuje od poniedziałku do piatku w godz. 8:00-16:00

 

E-urząd - rozwiązanie w dobie pandemii 

Przypominamy, że wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (epuap.gov.pl). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Można więc tą drogą składać oficjalne pisma i wnioski do urzędu. Część spraw można załatwić zwykłym emailem. 

Wnioski o udzielenie pomocy finansowej z zakresu świadczeń rodzinnych, m.in.: świadczenie wychowawcze (500+), świadczenie „Dobry start” (300+), zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny można składać za pośrednictwem portalu empatia.

Co ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany